Daha dumanı üzerinde olan The Last of Us Part 1’in PC sürümü, indiren oyuncuları kabuslarına girmeye başladı. Naughty Dog, oyunun optimizasyon sorunların yanı sıra sık sık çökmeler yaşayan oyunculara açıklama yaptı.
28 Mart’ta PC için çıkış yapan The Last of Us Part 1, özellikle dizinin gösterdiği büyük başarının ardından oyunu PlayStation’da oynamamış ve bir kere de PC’de oynamak isteyen hemen hemen her oyuncu tarafından çıktığı gibi satın alınmıştı. Oyunun daha ilk birkaç saatinde korsana yenik düşmesi bir yana, oyunu orijinal ya da korsan fark etmeksizin indiren herkes klavye faresini (yada kontrolcüsünü) kırmamak için kendini zor tuttu.
Keza oyunun optimizasyonu o kadar kötüydü ki önerilen sistem gereksinimlerini aşan sistemlerde bile oyun 60 FPS’te çalışamıyordu. Oyunun 10 dakikada bir çökmesine neden olan hatalarsa cabası. Bütün bu fiyaskonun ardından geliştirici Naughty Dog, Twitter üzerinden açıklama yaptı.
‘Bazılarınızın beklediğiniz Naughty Dog kalitesini deneyimleyemediğinizi biliyoruz’
The Last of Us Part I PC oyuncuları: Bazılarınızın beklediğiniz Naughty Dog kalitesini yaşamadığınızı biliyoruz. Ekibimiz, beklediğiniz ve hak ettiğiniz kalite düzeyine ulaşılmasını sağlamak için şu anda oyunu deneyimini engelleyen sorunları çözmek için çok çalışıyor.
PC’de The Last of Us Part I için fare kontrollü kamera hareketindeki titreme, bazı çökmeler ve daha fazlasını ele alan bir yama Salı günü yayınlanacak. Ek düzeltmeler içeren daha büyük bir yama, hafta içinde yayınlanacak.
Oyuncuları ayrıca en güncel Nvidia, AMD ve Intel grafik sürücülerini kullandığınızdan emin olmaya teşvik ediyoruz. Ekibimiz ve Iron Galaxy’deki özel ortaklarımız, beklediğiniz harika The Last of Us Part I deneyimini sunmak için bilinen sorunları araştırmaya ve çözmeye devam edecek.
Ne olmuştu?
Bir oyunu PC’ye getirmek bu kadar mı zor? (Sözüm sana Iron Galaxy)
Öncelikle The Last of Us Part 1’in bir port oyun olduğunu hatırlatalım. Yani oyun PC platformu için sıfırdan yapılmak yerine halihazırda var olan oyun PC platformuna uyarlandı. Bunun nedeniyse oyunu “portlamanın” yeniden yapmaya göre çok daha az maliyetli olmasıydı. Ancak garip bir şekilde Naughty Dog ve Sony, bu port projesinin başına Marvel’s Avengers, Deus Ex ve Tomb Raider gibi başarılı portlarla bilinen Nixxes yerine Batman Arkham Knight (PC), 7 Days to Die (PS4) ve Deadpool (Xbox One) gibi oyun dünyası tarafından “fiyasko” olarak adlandırılan portların yapımcısı Iron Galaxy getirildi.
Tabii ki bazı oyuncuların korktukları başına geldi ve TLOU Part 1’de ne yazık ki bir fiyasko olarak Steam’deki yerini aldı. Bırakın minimum ayarları, oyunu önerilen ayarlara sahip sistemlerde test eden kullanıcılar bile 20 FPS’ten yukarısını göremedi. Buna ek olarak oyunun gölgelendiricilerinin (shaders) optimize edilmesi 90 ila 100 dakika arasında sürerken oyunu zor da olsa en düşük ayarlarda 30 FPS’te oynamaya çalışan oyuncuların %60’ından fazlası oyunun yaklaşık her 10 dakikada bir çöktüğünü belirtti.
Üstelik yapımcı stüdyo Naughty Dog, Mart başında çıkması beklenen oyunu “daha iyi optimize edebilmek için” ertelediğini duyurmuştu. Ancak bu erteleme bile oyunun kelimenin tam anlamıyla bozuk bir şekilde piyasaya sürülmesine engel olamadı. %102 VRAM kullanımı, RTX 3000 serisi öncesi donanımlarda çökme sorunları ve hatta oyunun sistem gereksinimlerinin karşılanmasına tamamen açılmaması gibi sorunlardan bıkan oyuncularsa TLOU Part 1’i Steam’de yerden yere vurdu.
Eleştirilerin hedefi olan Naughty Dog ise Twitter hesabından bir açıklama yaparak sorunların farkında olduklarını ve gelecek güncellemelerle oyunu düzeltmeye çalışacaklarını belirtti.