Haven Studios PlayStation Bünyesine Resmen Katıldı

Haven Studios PlayStation ailesinin resmen bir modülü oldu. Resmi duyuruya ek olarak Games Industry tarafından yapılmış olan röportaj ile yeni ayrıntılar da ortaya çıktı.

Son periyotta Microsoft ve Tencent satın alımlar ile daha çok ön plandalar, lakin oyun kesimindeki öteki büyük şirketler de benzeri haberler ile gündeme geliyorlar. Sony Interactive Entertainment, bunlardan bir tanesi. Bildiğiniz üzere Japon teknoloji devi son olarak Bungie stüdyosunu satın almıştı. Bu satın alımdan birkaç hafta sonra, Haven Studios da PlayStation Studios ailesine iştirakte bulundu.

Kanada menşeli stüdyo, aslında birçoğumuzun yakından tanıdığı ve ismini Assassin’s Creed ile duyurmuş olan Jade Raymond tarafından Montreal kentinde ve yıllar boyunca birlikte çalıştığı yetenekli isimler ile bir ortaya gelmesi ile kurulmuştu.

Geçtiğimiz Mart ayında da PlayStation Studios lideri Hermen Hulst tarafından US PlayStation Blog sayfası üzerinden yapılan açıklamayla, 2021 yılından bu yana Sony Interactive Entertainment ile yapılan çalışmanın sonucunda PlayStation Studios ailesine katılacağını öğrenmiştik.

Bu satın alım haberi elbette oldukça sorgulanmıştı. Zira, her ne kadar Raymond’ın dolu dolu bir geçmişi olsa da Haven Studios sonuçta yeni ve şimdi satışa sundukları bir oyun dahi yok. Haliyle böylesi bir gelişme de başlarda bir sürü soru işareti oluşturmuştu.

Haven Studios PlayStation Çatısı Altındaki Yerini Aldı

Yakın bir vakit evvel Twitter üzerinden yapılan paylaşımla, satın alım sürecinin tamamlandığı ve Haven Studios’un artık birinci parti stüdyo ailesinin bir modülü olduğu resmiyet kazandığı duyuruldu.

Bu duyuruya ek olarak Games Industry sitesi tarafından yapılan röportaj sırasında konuşan Jade Raymond, bulut tabanlı olarak kurulan stüdyoda başlangıçta altı kişinin bulunduğunu ve vakitle yirmi bir bireye kadar çıktıklarını lisana getirdi. Uzun vadeli olarak bulut teknolojisine odaklı olduklarını ve halihazırda çalıştıklarının da yalnızca bir oyundan öte olduğunu da kelamlarına ekledi.

Öte yandan stüdyonun yapısına da değinen Raymond, makinede rastgele bir datanın olmasına muhtaçlık duymadan bir oyunun üzerinde çalışabileceği biçiminde açıklıyor. Haliyle, her şeye çok daha süratli erişilebiliyor ve farklı grup üyeleri tarafından ayarlamalar daha kolay asimile edilebiliyormuş.

Bu durum haliyle PlayStation ailesindeki öbür stüdyoların dikkatini çekmiş ve Haven Studios bünyesindeki Sorumlu Teknik Lider, öteki Sony stüdyolarının önderleri ile bulut alanındaki teknik detayları konuşmuşlar. Bu durumdan PlayStation konsollarının mimarı olan Mark Cerny’nin de haberi olmuş. Esasen Raymond, AR-GE konusuna bu kadar yatırım yapmalarında Cerny’nin kıymetli bir rol oynadığını da lisana getiriyor.

Başa dön tuşu