Şimdilerde sayısız oyuna erişebiliyor olsak da bir dönem neredeyse hepimiz aynı oyunları oynuyorduk ve bu oyunlardan biri de Metin 2’ydi. Hepimizi bilgisayar başına hapseden bu MMORPG, zaman içinde gelişmek yerine hep daha geriye gitti ve adeta battı.
Aslına bakarsanız Metin 2’nin tam olarak battığını söylemek doğru olmaz, zira oyun hem orijinal serverında hem de PVP serverlarda oynanmaya devam ediliyor. Ancak bir dönem ne kadar popüler olduğunu hatırlayan hatta oyunu oynamış olanlar için Metin 2’nin şu anki hali oldukça kötü.
Bunun belli başlı birçok sebebi var ve hepsine bugünkü içeriğimizde değinmeye çalışacağız. Şimdi önce bu efsane oyunun gerçek bir efsane olduğu günlere doğru yolculuğa çıkalım ve Metin 2’yi bitiren hamleleri tek tek inceleyelim.
Başlarda herkesin bilmediği ve yalnızca Asya pazarına sunulan Metin 1 vardı.
Alışık olduğumuz Metin 2 tarzı bu oyunda çok daha basit grafiklerle oyunculara sunulmuştu. O dönem oyun, Asya pazarında büyük bir beğeni toplamış olsa da dünyaya açılamadı. Zira Metin 1’in geliştiricisi olan Ymir Entertainment henüz yeni kurulmuş bir şirketti.
Ymir, bu oyundan başarılı sonuçlar alınca da Metin 1’i dünyaya açmak yerine Metin 2’yi geliştirmeye karar verdi. 2003 yılında Metin 2’nin ilk şemaları hazırdı ve halihazırda var olan oyuncu kitlesi bu oyunu merak içinde bekliyordu. Oyundaki grafikler iyileştirilmiş, yeni kamera açılarıyla birlikte birçok yenilik eklenmişti.
2004 yılına geldiğimizde Kore’de düzenlenen etkinlikle Metin 2’nin kapalı betası piyasaya sürüldü.
Metin 2, etkinliğin gözde oyunlarından biri oldu. Hemen her ülkeden şirketler oyunun yayıncısı olmak için şimdiden sıraya girmişti. Asya pazarındaki oyuncular, bu yeni oyuna en az bir önceki oyun kadar ilgi gösteriyordu.
Tanıtılmasının üzerinden geçen 2 yılın ardından 2006 yılında oyunun yayıncılığı Gameforge’a geçti. Gameforge, Metin 2’nin büyümesindeki en büyük girişimlerden birini gerçekleştirdi.
Metin 2 dünyaya açılmaya başladı.
Avrupa’da açılan ilk sunucu Almanya oldu. Ardından diğer ülkelere yayıldı ve yaklaşık 1 yıl gibi bir sürenin sonunda da Metin 2, 17 dilde oynanabiliyordu. Türkiye’de ise 2007 yılında, Türkçe dil seçeneğiyle piyasaya sürüldü ve oyuncu tüm Avrupa’da büyük bir oyuncu kitlesine ulaşmayı başardı.
Bu noktadan sonra ise oyunun çöküşünün temelleri atılmaya başlandı.
Gameforge tarafından satın alınması oyunu adeta popülerliğinin zirvesine taşımıştı. Ancak öte yandan çok fazla oyuncuya ulaşması beraberinde sorunları da getirdi. 2009 yılına geldiğimizde oyunculardan şikayet üstüne şikayet gelmeye başladı. Bu şikayetlerin başında da oyundaki hatalar, hileler ve dolandırıcılıklar geliyordu.
Oyunda bir anda herkes hileci olmuştu. O dönemlerde oyunu oynayanlar hatırlar, “Şu dolunay kılıcını ver de +9’a basayım” gibi söylemlerle az insan dolandırılmadı. Başka bir oyuncuyla “ticaret” penceresini açmaya korkar olmuştuk. Tabii bunlar sadece hile kullanmadan yapılan basit dolandırıcılıklardı ve bu sıralarda hile kullanımı çok yaygın değildi.
Derken haberlerde Metin 2 için “Çocuklarınızı bu oyundan uzak tutun!” başlıkları atılmaya başlandı.
Metin 2’nin iki farklı kitlesi vardı. Bir kesim; sonunda aradığı MMORPG’yi bulmuş, kendi haline zindanda örümcek kesip ticaret yapanlardıan oluşuyordu. Diğer bir kesim ise yalnızca hırsızlık yapmak ve bunu gerçek hayatta paraya dönüştürmek için oynuyordu. Oyundaki hesapların ve eşyaların gerçek hayatta alınıp satılması yaygınlaştıkça insanlar daha da saldırganlaşmaya başladı.
Sonuç olarak anne-babalar çocuklarına oyunu yasaklamaya başladı. Oyundaki eşyalarını ve hesaplarını kaybeden bazı oyuncular depresyona girdi, intihar etmeye kalkıştı veya oyunu bıraktı. İnternet kafelerde polisler Metin 2 devriyesine çıktı, oyunu oynayanları uyardı.
Yine 2009 yılının sonlarına doğru Gameforge, oyunun Avrupa sunucularında yaşanan sıkıntılar sebebiyle Metin 2’nin yönetimini başka bir şirkete devretti: Z8 Games.
Z8 Games’in oyunun yönetimi konusunda çok başarılı işlere imza attığını söyleyebiliriz. Oyundaki hatalar büyük ölçüde giderildi, yeni grafiklere geçildi ve oyunu hepimize sevdiren düellolar çok daha önemli bir hale geldi. Işte tam da bu noktada “Edilee” gibi isimler öne çıkmaya başladı.
Engin Bilir, yani bizim tanıdığımız adıyla Edilee o dönem oyunun içindeki en önemli isimlerden biriydi. Kimse düelloda onu alamıyor, GM (oyun görevlisi) ile dakikalarca sonu gelmeyen VS’ler atıyorlardı. Tabii tüm oyuncular için bu anları izlemek de büyük bir keyifti. Metin 2 oyuncularının hala aradığı, özlediği zamanlar da tam olarak bu günlerdi.
Oyundaki yükselişi gören Gameforge, yönetimi Z8 Games’ten geri aldı.
İşte tam da bu noktadan sonra Metin 2’nin çöküşünün temelleri atıldı. Zira yönetim Gameforge’a geçirilirken oyunun kaynak kodları sızdı. Bu da beraberinde oyundaki her şeyi yapabileceğiniz hileleri getirdi. Kaynak kodlarının nasıl sızdırıldığına dair herhangi bir kesin bilgi hala yok fakat bu durum Gameforge’un başına çok büyük işler açtı.
Edilee gibi serverın en güçlü karakterlerine sahip kişilerin hesapları tek tek boşaltılmaya başlandı. Eşyaları, oyundaki paralı çalındı ve hatta karakterleri silindi. Hatta ortaya atılan bazı iddilarda bu işlemlerin oyunun görevlileri tarafından yapıldığı söylendi. Dolayısıyla da Engin Bey gibi Metin 2 için önemli oyuncular oyunu bıraktı.
Hilelerin artmasının yanı sıra PVP serverlar ortaya çıkmaya başladı ve oyundaki pazarlar bir bir kapandı.
Yine bu dönemde oyuncular adeta ikiye bölündü: Hile kullananlar ve kullanmayıp oyunu kaybetmek istemeyenler. Hile kullanmayan oyuncuların saatlerce uğraştığı paralara ve eşyalara diğer oyuncular dakikalar içinde ulaşabiliyordu. Bu da elbette fazlasıyla can sıkıcıydı ve hilelerin ardı arkası kesilmiyordu. Hileler, oyunun yapı taşlarından biri olan ticareti bitirmeye başladı.
Oyunun kaynak kodlarıyla ilgili yaşanan bu sıkıntı beraberinde orijinal Metin 2’ye rakip olabilecek PVP serverları da getirdi. Bu noktadan sonra Gameforge PVP serverlar ve hilecilerle mücadele etmeye başladı. “Orijinal Metin 2” vaadinde bulunan PVP serverlara ve oyundaki dolandırıcılara davalar açıldı. Farklı karakterler, farklı özellikler sunan PVP serverların oyuncu sayısı artarken Metin 2’nin oyuncu sayısı ise azalmaya devam etti.
Oyun bir süre kan kaybetmeye devam ettikten sonra ise Metin 3 söylentileri dolaşmaya başladı.
- Metin 3 yerine piyasaya sürülen Inferna.
Tabii ki bu, Metin 2’yi bir dönem oynamış ve bir daha aynı tadı hiçbir oyundan alamamış oyuncuları oldukça sevindirdi. Oyunun geliştiricisi olan Ymir, Webzen ile bir ortaklığa imza attı. Metin 3 iddiaları da tam da bu noktada alevlendi. Hatta oyunun karakter tasarımlarının bile hazır olduğu söyleniyordu fakat maalesef beklenen olmadı ve Metin 3 hiçbir zaman piyasaya sürülmedi.
Yine bazı iddialara göre Webzen ve Ymir arasında yaşanan anlaşmazlıklar sonucu Metin 3 iptal edildi. 2011 yılında da Metin 2’nin geliştiricisi Ymir Entertainment’ın tamamı Webzen’e satıldı.
Oyuncular Metin 3 beklerken piyasaya Inferna adıyla bir başka MMORPG oyunu sürüldü fakat bu oyun da tutmadı.
Oyun genel hatlarıyla bakıldığında Metin 2’ye benziyordu ancak gelişmiş bir versiyonu olması gerekirken grafik ve oynanış bakımından Metin 2’nin yanına bile yaklaşamıyordu. Böylece bir dönem Metin 2 oynamış veya hala oynamaya devam eden oyuncular yine aradığını bulamadı.
Şimdilerde ise Metin 2’nin eski şaşalı günlerinden eser kalmadı.
Geçtiğimiz günlerde Steam’den kaldırılan Metin 2, uzun yıllardır güncelleme almıyor ve eski zamanlarla kıyasladığımızda şu anda adeta bir avuç oyuncusu kaldı. Metin 2 gibi bir MMORPG arayan oyuncular ise PVP serverları tercih ediyor.
Benim gibi Metin 2’nin en güzel dönemlerine şahit olmuş oyuncular maalesef ki Metin 2’nin yerini dolduramadı. Dönüp baktığımızda; günümüzdeki oyunlara kıyasla bu kadar kötü grafiklere sahip ve bir amacı olmayan bu oyunun yerinin doldurulamamış olması ise oldukça şaşırtıcı fakat bir dönem hepimizin bu oyunda çok eğlendiği aşikar.