EA Sports, FIFA 20’nin 27 Eylül 2019’da çıkış yapacağını duyurdu. Oyunun tanıtımı bugün Türkiye saati ile 17:00’da yapılacak. EA Sports, geçtiğimiz hafta yayınladığı blogda FIFA 20 ile gelecek oynanış değişikliklerinden bahsetti.
FIFA 20 çıkış tarihi duyuruldu!
Yazının tamamını aşağıdan okuyabilirsiniz.
Çok sayıda geri bildirim toplantısının akabinde ve forumlardan, anketlerden, içeriklerden ve toplumsal kanallardan topladığımız oyuncu geri bildirimleriyle birlikte FIFA 19’un birinci evrelerindeki şunlar üzere birtakım sıkıntıları çözmeyi başardık:
Zıplayarak Vole Vuruşları, maç sırasında Dinamik Taktikler, Gelişine Plase Şutlar, Defansif Baskı, Yakın Direğe Şutlar, Yapay Zeka Kadro Arkadaşı Şut Engellemeleri, Müdahale Suratı, Defansif Daima Baskıda Dayanıklılık, Şut ve Maharet Hareketleriyle ilgili ekstra düzenlemeler, Zamanlamalı Plase Şutlar, Zamanlamalı Şut Aralığı ve Kaleci Hareketi.
Topluluğumuz tarafından talep edilen özelliklerin / mekaniklerin, grubumuzun üzerinde çalıştığı düzenlemelerin ve bir sonraki eser için önceliklerimizin listesine aşağıdan göz atabilirsiniz:
Oyuncularımıza Yapay Zeka Savunması ve Yapay Zeka Kadro Arkadaşı hareketi/pozisyon alması/reaksiyonları ile ilgili daha düzgün bir tecrübe sunmak için çok sayıda çalışma yapıyoruz. Bu hususlar oyuncularımız tarafından sıkça lisana getirildi ve FIFA’nın bir sonraki versiyonu için talep edildi:
Yenilenen Savunma Sistemi savunma sistemleri, konum alma revizyonları, alandaki ahenk ve akıcılığın düzenlenmesiyle birlikte yenilenecek. Manuel savunmaya değer verilecek ve bu biçimde savunma yapanlar daha düzgün sonuçlar alacak.
Planlı Müdahale, müdahalede bulunan defans oyuncusunun ekibinin durumuna uygun kararı vermesini sağlayan (örneğin, müdahale yaparken topu kapmak yahut yakındaki bir kadro arkadaşına göndermek) ve manuel müdahaleyi ödüllendiren yeni bir sistem.
Markaj ve İkili Markaj Aktifliği azaltılacak, oyuncular/Yapay Zeka Grup Arkadaşları daha uzak bir uzaklıkta tutulacak, top süren oyuncunun taraf değiştirmesine daha yavaş tepki gösterecek ve otomatik müdahale ya da otomatik mahzur oranı azaltılacak. Bu sayede manuel savunma daha faal olmasının yanı sıra daha ödüllendirici olacak.
Geliştirilmiş Yakın Markaj Sistemi daha fazla çeviklik ve hassasiyet ile düzenlenerek defans oyuncularını denetim etmeye karar veren oyuncuları ödüllendirecek.
1’e 1 Şut İsabeti geliştirilecek; ceza alanı içindeki kolay durumlarda daha fazla kaleyi bulan şut olacak ve isabet oranı yükselecek. Boş Kale Durumları düzenlenecek; oyuncuların 1’e 1 konumlardaki talihi artacak ve topluluktan gelen birçok örnekte belirtildiği üzere “basit golleri” atma olasılıkları yükselecek.
Kaleci Tepkileri bilhassa 1’e 1 konumlar için düzenlenecek. Bu sayede “süper insan” tepkileri azalacak ve kalecilerin hareketlerinin gerçek hayattakilere daha çok benzemesiyle birlikte forvetlerin gol atma fırsatları artacak.
Ayağın Dışıyla Şut durumları geliştirilecek ve sadece Ayak Dışı özelliğine sahip olan oyuncular tarafından gerçekleştirilebilecek. Şut Yüksekliği/Gücü Ayarlaması ile birlikte düşük güçlü şutlar, Sert Şutlara misal halde sonuçlanarak daha istikrarlı olacak ve daha yeterli gol fırsatları yaratacak.
Topu voleyle ortalamanın (veya aşırtma orta) ve voleyle şut çekmenin aktifliği bir sonraki oyunda düşürülecek: Artan Zorluk ve Kusur Hissesi – Aşırtma toplarla/volelerle gelen ortalar daha düşük isabete sahip olacak ve daha çeşitli sonuçlara yol açacak.
2 Oyunculu Baş Topları, oyuncuların topu almak için havaya zıpladıkları /çarpıştıkları için daha fazla çeşitliliğe sahip olacak ve bu durumlarda forvet oyuncusunun gol atması zorlaşacak.
Vole Şut İsabetinin Azaltılması – Voleyle çekilen şutlar daha düşük isabete sahip olacak ve daha çeşitli sonuçlara yol açacak. Oyuncuların FIFA 19 boyunca gönderdiği geri bildirimlerden biri de bir oyuncunun boşta kalan topa kilitli kalması ve bu sırada öteki oyuncu seçememesiyle ilgiliydi.
Ekibimiz bu durumları geliştirmek üzerine çalışıyor ve dayanaklı oyuncu değiştirme sistemi için bir açıklama eklemeyi planlıyor. Bu sayede Hava Toplarında ve Boşta Kalan Toplarda otomatik değiştirme seçeneği gösterilecek.
Ekibimiz, hava topları, uzaklaştırılan toplar ve ortalar üzere çeşitli durumlarda oyuncu değiştirme mekaniğinin doğruluğunu geliştirmek üzerine çalışıyor.
Ayrıca takımımız sağ çubukla değiştirme sistemini mümkün olduğunca istikrarlı ve hassas yapabilmek ve topa en yakın olan oyuncular ortasında otomatik değiştirme yapmayla ilgili karar sistemini geliştirmek üzerine çalışmaya devam ediyor.