AMD tarafından resmi sayfa üzerinden yapılan duyuru ile Xbox konsolları FSR 2.0 desteği kazanıyor. Bu da oyunların teknik olarak daha yeterli görüneceği manasına geliyor. Ayrıntılar haberimizde.
AMD şirketinin NVIDIA tarafından ortaya koyulan DLSS teknolojisine karşılığı olan FSR (FidelityFX Muhteşem Resolution), geniş eser ve platform yelpazesinde desteklenen oyunlarda gerçek manzara kalitesinin benzerini yahut daha uygununu sunmak ve kare suratını arttırmak için tasarlanmış olan zamansal çözünürlük arttırma teknolojisi oluyor.
DLSS teknolojisinden farklı olarak FSR, süreksiz dataya dayalı olarak sertlik yumuşatmayı optimize ediyor. Halihazırda God of War, Resident Evil 2, Resident Evil 3, DEATHLOOP, Microsoft Flight Simulator 2020, Tiny Tina’s Wonderlands ve HITMAN 3 dahil yüz ondan fazla oyunda FSR 1.0 ve 2.0 bulunuyor iken, bu yıl içerisinde çıkacak olan Forspoken ve The Callisto Protocol de bu takviyesi sunacak olan oyunlardan olacaklar.
Xbox Konsolları FSR 2.0 Dayanağı ile Daha da Güçlenecek
Yakın bir vakit evvel FidelityFX Harika Resolution teknolojisinin birinci yaşını kutlayan AMD, yaptığı açıklama ile FSR 2.0 versiyonunun Xbox One ve Xbox Series geliştiricileri için sunulduğunu duyurdu. Söylenene nazaran Xbox konsollarında destekleniyor iken, kayıtlı geliştiriciler için oyunlarında kullanabilmeleri için Xbox GDK üzerinde de mevcut olacakmış. Öbür bir deyişle, bahsi geçen teknoloji birinci sefer bilgisayarların dışındaki bir platformda kullanılmış olacak.
Xbox konsolları için FSR dayanağı esasen geçtiğimiz yıl içerisinde onaylanmıştı. Şirket tarafından, kıymetli ölçüde performans gerekmeden, yapay zeka kullanılarak düşük çözünürlüklü manzarayı yükselterek daha yüksek çözünürlükte görüntülenmesinin sağlandığı söylenmişti.